4/30(sat) Bowden /Taxt /Nakamura /Akiyama /Endo

19:30 open / 20:00 start

1500円 + 1D

Live:

Shayne Bowden (analog electronics, tapes, oscillators, etc)

Martin Taxt (tuba)

中村としまる (no-input mixing board)

秋山徹次 (electric guitar)

遠藤隆太朗 (electric guitar)
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**シェーン・ボーデン / Shayne Bowden**

シェーン・ボーデンはオーストラリア出身、福岡在住のミュージシャン。ノイズ・ユニット hercel(ハーセル)、Monster Movie(モンスター・ムービー)、そして最近結成された新ユニットJyurin(蹂躙)等で活動している。個人としてはフィールド・レコーディング(野 外録音)で集めた音源を使い重層的な質感のサウンド・パ フォーマンスを続けている。去年は日本とオーストラリアの各 地でライブを行い、2015にはソロ・アルバムをリリースした。彼は日本で数多くのツアー、パフォーマンス、展覧会、討論会、上映会、フェスティバルを、ローカ ルおよび国際的なアーティスト、ミュージシャンのために企画・プロデュースしてきた。Bowden はまた、実験音楽家としてソロおよび様々なバンドのかたち で活動している。彼のソロワークは近年、フィールド・レコーディングからミニマル・パワー・エレ クトロニクスへと移行してきた。2013年、Bowden は「日本とオーストラリアにおける風景理論、およびその感覚・映画との関係」についての彼の研究と関連する一連のプロジェクトを計画している。2003 年、Bowden は “deterra” を開始した。これは彼の主催するイベントや録音、パフォーマンス等のプロジェクトのために彼が使う通称である。

deterraは福岡を中心に音楽イベントや展覧会等の企画を行 う団体。
2003 年にオーストラリア出身、現在福岡在住のミュージシャン/オーガナイザー/キュレイター、シェーン・ボーデンに よって始められ、様々なイベントを通し、福岡で活動するミュージシャン/アーティストに活動の場を提供すると同 時に、県外あるいは国外のミュージシャンの福岡での活動/発表のサポート を通し、福岡と福 岡外とのネットワークづくりに貢献することを目指す。

Shayne Bowden is an Australian sound artist residing in both Sydney and Fukuoka, Japan.
He regularly curates concerts, exhibitions and film screenings under the name deterra which he began in 2004. In 2011 deterra began releasing music of interest to Bowden in cassette, lathe cut record and CD formats. After 10 years of curatorial work in Japan and over one hundred performances Bowden released his first solo recording in 2015.

‘Camorta Close’ is comprised of field recordings and analog electronics. Inherent to this recording is the weight of memory and the past on the present and how those relations can be expressed through sound and effort. Bowden’s solo performance work is mostly driven by the enjoyment of performing live at high volumes and at extreme low sound levels. His main passion above all else is cinema and he has planned a documentary production addition to the deterra project. He is currently writing his Masters thesis on Japanese landscape theory and cross-cultural film at Sydney University. Bowden has collaborated with Nick Hoffman, Guilty C, Anla Courtis, Rob Mayson, Anthony Guerra, WT Nelson and Bastard Noise. He began the Against: Fukuoka Extreme Music/Film Festival in 2008. Against has featured Hijokaidan, Incapacitants, Masonna, Corrupted, Government Alpha, Jazkamer, Hard-Ons, Mani Neumeier, Jim O’Rourke, Paal Nilssen- Love, Lasse Marhaug, Pain Jerk, Anla Courtis, The Thing, Torturing Nurse and Adachi Masao.

http://inshayneinthemembraneous.blogspot.jp
http://www.discogs.com/artist/1696394-Shayne-Bowden
http://www.discogs.com/label/265656-Deterra
https://soundcloud.com/deterra
http://muchausensound.bandcamp.com/track/dawn-of-jinxed-heathens
http://pro-noise.com/track/shayne-bowden-storm-over-kuntsevo

**マッティン・タクスト / Martin Taxt**

マッティン・タクスト (Martin Taxt) は、即興音楽シーンで活動するノルウェイのチューバ奏者 (1981年生)。ベルリン在住の Robin Hayward と、Taxt と Kristoffer Lo のノルウェイのふたりが組んだチューバ・トリオ Microtub、Espen Reinertsen、Eivind Lønning、Taxt のノルウェイ勢に日本の秋山徹次と中村としまるを加えたクインテット Koboku Senju をはじめとする様々なプロジェクトを展開する。また、ノルウェイのレーベル Sofa Music の運営に参画。

Martin Taxt, born in Trondheim, Norway in 1981, finished his studies at the Academy of Music in Oslo and CNSMDP in Paris in 2006. Since then he has focused on improvised and contemporary music. With the japanese guitar player Tetuzi Akiyama and the Norwegian duo Streifenjunko he has released two albums on the reputable norwegian improv label SOFA. ”Varianter av døde trær” in 2008 and ”Selektiv hogst” with Toshimaru Nakamura in 2010. This quintet now performs under the name Koboku Senjû. Both albums received great critics in magazines such as THE WIRE and SIGNAL TO NOISE. Over the last years Taxt has been touring Europe, Japan, China, USA and Canada with the groups Koboku Senjû, microtub, Muringa and Kim Myhr & TJO. Since 2010 he’s running the label SOFA and he has also been organising the festival Fri Resonans in Trondheim every November since 2006.

http://www.taxt.no/

**中村としまる / Toshimaru Nakamura**
ノー・インプット・ミキシング・ボード奏者。市販の小型オーディオ・ミキサーに無理な結線を施し、ノー・インプット・ミキシング・ボードと名づける。それを用いて即興演奏をおこなう。

No-input mixing board player
Toshimaru Nakamura’s instrument is the no-input mixing board, which describes a way of using a standard mixing board as an electronic music instrument, producing sound without any external audio input. The use of the mixing board in this manner is not only innovative in the the sounds it can create but, more importantly, in the approach this method of working with the mixer demands. The unpredictability of the instrument requires an attitude of obedience and resignation to the system and the sounds it produces, bringing a high level of indeterminacy and surprise to the music. Nakamura pioneered this approach to the use of the mixing board in the mid-1990’s and has since then appeared on over one hundred audio publications, including nine solo CD’s.

http://www.japanimprov.com/tnakamura/tnakamuraj/

**秋山徹次 / Tetuzi Akiyama**

ギタリスト。1964年4月13日東京生まれ。ギターという楽器の持つ特質に、自身の欲求をミニマルかつストレートな形で加えていくことによる、原始的で即物的な意味合いを含んだ演奏を得意とする。ミクロからマクロに至る音量を、繊細に、ときには大胆にコントロールし、身体の電子化を試みる。

Guitar player. Born in Tokyo, April 13, 1964. Akiyama specializes in creating music with elements of both primitivism and realism by connecting his own aspirations, in a minimal and straightforward way, to the special instrumental qualities of the guitar. Sometimes delicately and sometimes boldly, he controls sound volumes ranging from micro to macro, in an attempt to convert the body into an electronic entity.

http://www.japanimprov.com/takiyama/takiyamaj/

**遠藤隆太朗 / Ryutaro Endo**

遠藤隆太朗は東京を中心に活動するギタリスト。実験音楽シーンに身を置きながらもジャズやブルース等の伝統的なギターの演奏方法を使い音楽を作り、音楽だけでなく詩人、パフォーマー、ヴィデオアーティストなど幅広いジャンルのアーティストとの共演を重ねる。

Ryutaro Endo is a guitarist based in Tokyo. After studying Photography and Art, he transitioned his creative expression from photography into music. While being part of the Tokyo Avant-garde and improvised music scene, Endo keeps his music rooted in traditional styles such as Jazz and Blues, and performs diversely with various musicians. His solo, on the other hand, uses fundamental guitar tone which somewhat brings nostalgia but also searches for a new possibility at the same time.

https://twitter.com/endoryutaro

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